Vitajte! Už ste zaregistrovaný?
english language

Call centrum

call_centrum

Doplnkové služby

Nezabudnite na naše doplnkové
služby, ktoré vám uľahčia cesty

>> poistenie >> prenájom aut
>> transfery >> prehliadky
>> víza >> letiskové salóniky

EURO kalkulačka

Konverzný kurz je 1 EUR = 30,1260 SKK

FAQ:

Q: Je možné rezervovať letenku aj pre dieťa cestujúce samostatne?
A:
Nie, bohužiaľ, rezervovanie letenky pre samostane cestujúce dieťa nie je možné prostredníctvom nášho on-line systému. Je to však samozrejme možné v prípade, že zavoláte na náš help-desk.

Q: Poskytujete aj tzv. ETIX-y, resp. elektronické letenky?
A: Áno. Vo väčšine prípadov vám namiesto“bežnej“ papierovej letenky zašleme tzv. elektronickú letenku, nazývanú aj ETIX. Elektronická letenka nie je nič iné, ako elektronický dátový súbor obsahujúci detaily vášho letu, číslo vašej rezervácie a podmienky letu. Bude vám zaslaná e-mailom a tak ju budete mať kedykoľvek a kdekoľvek k dispozícii. Stačí sa len pripojiť na internet, vôjsť do vašej mailovej schranky a letenku si vytlačiť. Odporúčame vám, aby ste si el. letenku (teda dátový súbor zaslaný e-mailom) vytlačili a mali ho k dispozícii na check-ine pri odlete. Môže sa stať, že ho vôbec nebudete potrebovať a len sa preukážete vašim ID preukazom (idetifikačnou kartičkou alebo cestovným pasom). V niektorých prípadoch však dopravcovia striktne požadujú predloženie el. letenky.
Takisto po prílete do niektorých destiácií imigračná kontrola požaduje preukázanie spiatočného letu, takže vytlačenú el. letenku nezahadzujte ani po check-ine J

Q: Je elektronická letenka bezpečná? Čo keď sa „k nej“ niekto dostane?
A: Je úplne bezpečená. Je totiž viazaná na cestovný pas, resp. identifikačný preukaz, ktorý musíte pri check-ine predložiť spoločne s elektronickou letenkou!

Q: Môžem mať el. letenku aj v prípade, že mám „zapísanú“ batožinu?
A: Áno, samozrejme.

Q: Prečo si už nemôžem letenku rezervovať na dlhšie obdobie bez toho, aby som hneď zaplatil?
A: Letenku si samozrejme rezervovať môžete, ale leteckí dopravcovia už negarantujú cenu letenky dlhšie ako 72 hodín od rezervácie. To znamená, že ak si na našom on-line systéme nájdete výhodnú tarifu a zarezervujete si ju, ale platiť by ste chceli až o dva týždne, nemôžeme vám garantovať jej cenu. Vieme vám garantovať len miesto v lietadle.

Q: Z ktorého terminálu budem odlietať?
A: Informácie o odletovom a príletovom terminály sú uvedené v cestovných dokumentoch, ktoré dostanete spolu s letenkou.

Q: Akú ťažkú batožinu si môžem so sebou zobrať na palubu?
A: Detaily týkajúce sa batožiny sa môžu líšit v závislosti na dopravcovi. Všetky konkrétne podmienky týkajúce sa batožiny budú uvedené na cestovných dokumentoch, ktoré vám zašleme.

Q: Čo v prípade, že neviem ako presne sa volá letisko (alebo mesto), na ktoré chcem letieť a potrebujem napísať jeho presný názov?
A: Náš systém vám ponúka automatickú pomoc pri vpisovaní mesta odletu/ príletu. Zatiaľ čo píšete písmená mesta, ktoré chcete zadať, systém vám automaticky sám generuje mestá, či letiská celého sveta obsahujúce vami napísané písmená vo vami zvolenom poradí. Ak teda napríklad viete, ze chcete letieť napr. do mesta Philadelphia, ale neviete presne, ako sa názov mesta správne píše, stačí napísať napr. „phi“ a systém vám ponúkne všetky letiská obsahujúce v názve „phi“. A určite medzi nimi bude aj Philadelphia. Potom stačí len vami zvolené mesto v zozname potvrdiť. Takisto sa môže stať, že letíte do veľkého mesta, v ktorom je viac letísk a vy si neviete spomenúť, ako sa konkrétne letiská nazývajú. V tom prípade stačí opäť napísať London a systém vám okrem iného ponúkne tieto možnosti:
[LON] London – všetky letiská, GB
[LCY] London - London City, GB
[LGW] London - Gatwick, GB
[LHR] London - Heathrow, GB
[LTN] London - Luton International, GB
[STN] London - Stansted, GB
Ak viete, na ktoré konkrétne letisko v Londýne chcete letieť, zvolíte práve to z ponúknutého zoznamu. Pokiaľ nie ste obmedzený príletovým letiskom a dôležitá je pre vás čo najnižsia cena letenky, zvoľte len „[LON] London – všetky letiská, GB“ a systém vám nájde najvýhodnejšiu letenku do Londýna, bez ohladu na letisko.
Pokiaľ cestujete často a poznáte trojmiestny kód letiska, môžete ho použit (napríklad BTS, PRG, LHR...).
Pozor! Systém je zatiaľ nastavený tak, že akceptuje len anglické názvy miest, napr. London, Paris, Copenhagen, Venice a podobne. V krátkej dobe však bude možné zadávať aj slovenké názvy miest. Budeme vás informovať!

Q: Je možné nejakým jednoduchým spôsobom porovnať navýhodnejšie letenky pre odlety z okolitých letísk a nájsť navýhodnejšiu letenku?
A: Áno. Náš systém umožňuje túto výnimočnú službu.
Zadaním slova "Flexi" do riadku "Miesto odletu" porovnáte naraz ceny odletov z Prahy, Viedne, Bratislavy, Košíc a Budapešti.
Funkciu flexibilného hľadania doporučujeme použit hlavne vtedy, keď hľadáte najlacnejšie spojenie na diaľkových letoch mimo Európy a je pre vás dostupné dopravit sa aj na iné letisko, ako letisko blízko vášho domova. Takto sa vám zobrazí zoznam najlacnejších odletov bez ohľadu na miesto odchodu a môžete porvnať, či je pre vás finančne efektívne cestovať na iné odletové letisko.
Pre lety v rámci Európy doporučujeme použit funkciu "Okolie", ktorá vám ponúka flexibilné porovnanie nízkonákladových spoločností a klasických dopravcov.
Funkcie Flexi a Okolienie je možné kombinovať!
Zadanie údajov do políčka „Okolie“ využívajte v prípade, že máte záujem, aby vám systém vyhľadal aj ponuku nízkonákladových leteckých spoločností, ktoré lietajú na aj z menej frekventovaných letísk.
Ak zadáte vzdialenosť, ktorú ste ochotní akceptovať, zvyšujete svoju pravdepodobnosť nájsť v systéme cenovo výhodnejšie letenky. Systém bude v tomto prípade vyhľadávat všetky letiská nízkonákladových spoločností, ktoré sa nachádzajú vo vami zvolenom okolí.
Funkciu „Okolie“ vám odporúčame využívať najmä, ak hľadáte výhodné letecké spojenia v rámci Európy a je pre vás dostupné letieť z alebo na iné letisko.
Zadanie väcšieho okolia zvyšuje pravdepobnosť, že vám systém ponúkne viacero možností. Zároveň sa však môže prejaviť v dlhšom vyhľadávacom čase.

Q: Vyhľadáva váš systém aj tzv. lowcost dopravcov, teda nízkonákladové letecké spoločnosti?
A: Áno, náš systém zatiaľ ako jediný v strednej Európe umožňuje aj vyhľadávanie letov tzv. nízkonákladových (low-cost) dopravcov. A to zároveň s tzv. „klasickými“ dopravcami, takže systém vám ponúkne naozaj tú najlepšiu tarifu, aká sa na trhu v daný okamžik nachádza! Je to ojedinelý systém a jeho používanie skutočne výrazným spôsobom zvyšuje váš užívateľský komfort!

Q: Keď chcem vyhľadať aj lety nízkonákladových dopravcov, ako mám postupovať?
A: Úplne rovnako, ako pri hľadaní akejkoľvek inej letenky! Náš systém sa automaticky napája na globálny centrálny rezervačný systém (ako Amadeus, Sabre, Galileo) a zároveň sa napája na databázy väčšiny nízkonákladových dopravcov na svete. Nemusíte teda zadávať žiadne špeciálne požiadavky, systém vám nájde najvýhodnejšiu tarifu, ktorá je momentálne dostupná na trhu. V zozname vyhľadaných leteniek bude pri každom nízkonákladovom lete upozornenie, že ide o tzv. low-cost dopravcu, takže takéto lety ľahko identifikujete.
A naviac máme pre vás aj pomôcku. Pre lety v rámci Európy doporučujeme použit funkciu "Okolie", ktorá vám ponúka flexibilné porovnanie nízkonákladových spoločností a klasických dopravcov. Zadanie údajov do políčka „Okolie“ využívajte v prípade, že máte záujem, aby vám systém vyhľadal aj ponuku nízkonákladových leteckých spoločností, ktoré lietajú na aj z menej frekventovaných letísk vo vašom okolí. Ak zadáte vzdialenosť, ktorú ste ochotní akceptovať, zvyšujete svoju pravdepodobnosť nájst si v systéme cenovo výhodnejšie letenky. Systém bude v tomto prípade vyhľadávat všetky letiská nízkonákladových spoločností, ktoré sa nachádzajú vo vami zvolenom okolí.

Q: Ako môžem za letenku zaplatiť?
A: Za rezervovanú letenku môžete zaplatiť využitím najsledujúcich platobných systémov:

  • TatraPay,
  • vub pay,
  • platba prevodným príkazom
  • platba embosovanou platobnou kartou

Po úspešnom zrealizovaní platby obdržíte potvrdzujúci e-mail s podrobnosťami ako a kedy vám doručíme vytlačenú letenku, prípadne vám priamo e-mailom príde elektronická letenka, či odberný poukaz.
V každom prípade obdržíte mailom všetky potrebé informácie.

Q: Kedy si môžem na vašom portáli rezervovať letenku?
A: Kedykoľvek 24 hodín denne. Ak sa chcete spojiť s pracovníkmi nášho help desku, môžete ich kontaktovať na tel. číslach 02 / 526 32 437 v pracovných dňoch od 7:30 do 18:00 a v sobotu od 10:00 do 12:00. Lety nie je možné rezervovať neskôr ako 3 dni pred ich odletom.

Q: Je cena mojej letenky garantovaná?
A: Garancia ceny pri rezervácii letenky závisí od jednotlivých dopravcov. Leteckí dopravcovia zvyčajne pri väčšine typov taríf garantujú cenu letenky na 72 hodín od času vytvorenia rezervácie. Naši pracovníci bohužiaľ nemôžu tento časový úsek nijako ovplyvniť.
Ak je letenka zaplatená, jej cena sa už samozrejme meniť nebude.

Q: Ktoré letecké spoločnosti môžem nájst na vašom portály?
A: Zjednodušene povedané, všetky dobré a spoľahlivé spoločnosti na svete. Na portály môžete nájsť všetky letecké spoločnosti, ktoré sú členmi medzinárodnej asociácie leteckých prepravcov IATA a tiež väčšinu nízkonákladových leteckých spoločností. Spolu je to takmer 500 leteckých spoločností!

Q: Nájdem na vašom portáli skutočne aktuálne informácie ohľadne leteniek?
A: Úplne aktuálne! Všetky zobrazené informácie o letoch sú informácie platné v okamžiku rezervácie a takisto tarify sú platné práve v čase rezervácie. Sme skutočný a plne funčný online portál!

Q: Ponúkate výhodné letenky aj pre študentov, či mládežníkov?
A: Samozrejme, to je naša „silná zbraň“! Pre študentov a mládežníkov sme pripravili dokonca špeciálne polia v podrobnom vstupnom formulári, kde môžete práve špecifikovať, či hľadáte letenku pre študenta alebo mládežníka. Systém vám tak automaticky nájde tie najvýhodnejšie tarify, ktoré môžete dostať! To vám neponúkne žiadny iný systém v strednej Európe!!! Porovnajte nás s konkurenciou.

Q: Kto je to mládežník a kto študent?
A: Študent je študent denného štúdia do veku 26 rokov. Niekedy letecké spoločnosti akceptujú aj starších študentov denného štúdia.
Mládežník je mladý človek do veku 24 rokov, výnimočne 25 rokov. V prípade pochybností kontaktujte naše call centrum.

Q: Čo je to otvorená letenka?
A: Pri otvorenej letenke nemusíte mať špecifikovaný presný termín vašej spiatočnej cesty. To znamená, že spiatočný let je „otvorený“. Cestu späť si môžete zvoliť kedykoľvek v priebehu platnosti letenky, ktorá je zvyčanje 1 rok. Samozrejme za predpokladu, že bude práve vtedy v lietadle voľné miesto.

Q: Je otvorená letenka výhodná?
A: Svojou flexibilitou určite áno, cenovo však určite nie! Cena otvorenej letenky je oveľa vyššia ako cena uzatvorenej letenky, teda letenky s presným termínom letu na ceste tam aj späť. Aj keď v prípade zmeny termínov v prípade uzatvorených leteniek treba zaplatiť poplatok za túto zmenu, cena uzatvorenej letenky aj s poplatkom za zmenu je zvyčajne stále nižšia ako cena otvorenej letenky. Výnimku tvoria špeciálne ceny pre študentov a mládežníkov, kde ceny otvorených mládežníckych leteniek môžu byť veľmi výhodné.

Q: Aké zmeny môžem robiť v už vystavenej a zaplatenej letenke?
A: Závisí to od typu letenky. V prípade, že je vaša letenka nemeniteľná a nestornovateľná, nie je možné uskutočniť žiadne zmeny. V opačnom prípade je možné, vždy za poplatok, meniť dátumy letov. Ale aj to len za predpokladu, že v triede, v akej bola rezervovaná vaša letenka, je ešte voľné miesto.

Q: Aké zmeny nemôžem robiť v už vystavenej alebo rezervovanej letenke?
A: Bohužiaľ, okrem zmeny dátumu (a to len za určitých podmienok), nie je na letenke už možné zmeniť nič. Je veľmi podstatné zdôrazniť, že letecké spoločnosti za žiadnych podmienok nedovoľujú zmenu mena cestujúceho! Naši pracovníci vám s touto žiadosťou nemôžu bohužiaľ pomôcť. Ak je letenka stornovateľná, môžete ju za poplatok stornovať. Cenovo veľmi výhodné letenky však v mnohých prípadoch bývajú nestornovateľné.

FAQ

Napíšte nám
váš názor

Napíšte nám váš názor. 

Povedzte nám váš názor na našu stránku a napíšte nám. Ďakujeme.