Vitajte! Už ste zaregistrovaný?
english language

Call centrum

call_centrum

Doplnkové služby

Nezabudnite na naše doplnkové
služby, ktoré vám uľahčia cesty

>> poistenie >> prenájom aut
>> transfery >> prehliadky
>> víza >> letiskové salóniky

EURO kalkulačka

Konverzný kurz je 1 EUR = 30,1260 SKK

    
    

FAQ juniorské kurzy

S predajom jazykových pobytov máme dlhoročné skúsenosti a vieme, že každý rodič, keď má poslať dieťa samé do zahraničia, má oň strach a zaujímajú ho odpovede na rôzne otázky. Na základe naších skúsenosti Vám nižšie prinášame najčastejšie otázky. Ak by ste v zozname otázok nenašli to, čo Vás zaujíma, neváhajte kontaktovať svojho osobného konzultanta alebo nášho travel experta.
Otázky sme rozdelili do 4 časti:

Pre odchodom

Q: Kde nájdeme informácie o škole, kurze, adresu školy, ubytovania?
A: Všetky informácie o škole, kurzoch, adresu školy nájdete v predodletových informáciach, ktoré Vám odvzdá vytlačené alebo v elektronickej forme zašle Váš osobný konzultant. Adresu ubytovania, v prípade ubytovania v rodine aj informácie o rodine nájdete na vouchri, ktorý taktiež obdržíte od svojho osobného konzultanta

Q: Čo je to voucher, kde ho nájdem?
A: Voucher je poukaz na ktorom máte vyznačené služby, ktoré ste zakúpili a dátumy, v ktorých budú tieto služby poskytnuté. Voucher obdržíte najneskôr 1 týždeň pred začiatkom kurzu.

Q: Aké školské pomôcky potrebuje moje dieťa na jazykový kurz?
A: Vaše dieťa bude potrebovať čistý zošit, pero, ceruzku, prípadne slovník. Ostatné študijné materiály dostane v škole.

Q: Aké cestovné doklady bude dieťa potrebovať?
A: Cestovné doklady závisia od krajiny pobytu. Aktuálne a presné informácie Vám poskytnú pracovníci Ministerstva zahraničných vecí alebo príslušného zastupiteľského úradu.

Q: Potrebuje dieťa splnomocnenie?
A: Splnomocnenie je vyžadované ku každému kurzu, keď sa ho zúčastní osoba mladšia ako 18 rokov bez doprovodu zákonného zástupcu. Odporúčame napísať viacero splnomocnení. Vzory jednotlivých splnomocnení Vám poskytne Váš osobný konzultant. Dieťa by malo mať splnomocnenie zvlášt pre kurz a zvlášť na cestu. Odporúčame vysatviť aj splnomocnenie, ktoré pri ubytovaní v rodine predloží dieťa domácim, kde bude uvedené, že mu dávate súhlas, aby ho domáci pustili von aj vo večerných hodinách.

Cesta lietadlom

Q: Akými dokladmi sa preukáže dieťa na letisku, potrebuje mať vytlačenú letenku?
A: Na letisku sa pri check-in pulte preukáže dieťa platným cestovným dokladom a ak to letecká spoločnosť vyžaduje aj vytlačeným boarding passom a splnomocnením. Letenku, ktorú ste si zakúpili v CKM je elektronická a slúži len pre Vašu informáciu, nemusíte si ju tlačiť a preukazovať sa ňou na letisku.

Q: Čo je to boarding pass a kde ho získam?
A: Boarding pass je palubná vstupenka, ktorou sa Vaše dieťa preukáže pri bezpečnostnej kontrole a nástupe na palubu lietadla, bez tohto dokladu letecká spoločnosť Vaše dieťa neprepraví, preto je potrebné aby si dieťa palubnú vstupenku starostlivo uschovalo počas celého letu.
Ak letíte klasickou leteckou spoločnosťou (Air Malta, Austrian airlines, Lufthansa, British airways a pod.) palubnú vstupenku vydá pracovník pri check-in pulte. V prípade ak bude Vaše dieťa cestovať nízkonakladovým dopravcom (Ryanair, Wizzair, Easyjet, Smartwings a pod.) palubnú vstupenku mu vytlačí Váš osobný konzultant.

Q: Aké množstvo zapísanej batožiny je v cene letenky?
A: Povolené množstvo a váha zapísanej batožiny sú pri každej leteckej spoločnosti iné. Informácie o limitoch nájdete na letenke a taktiež Vám ich pri zakúpeni letenky poskytne Váš osobný konzultant.

Q: Aké množstvo príručnej batožiny je v cene letenky?
A: V cene letenky je 1 kus príručnej batožiny, jej rozmery a váha sú pri každej leteckej spoločnosti iné.

Informácie o limitoch nájdete na letenke a taktiež Vám ich pri zakúpeni letenky poskytne Váš osobný konzultant.

Q: Čo môžem dieťaťu zbaliť do príručnej batožiny?
A: Príručnu batožinu si berie dieťa so sebou do kabíny lietadla a podlieha bezpečnostnej kontrole. Z toho dôvodu batožina nesmie obsahovať nebezpečné, zakázané predmety a predmety, ktoré by mohli ohroziť bezpečnosť letu alebo posádky. Zoznam týchto predmetov nájdete na stránke konkrétnej leteckej spoločnosti, letiska alebo na tejto webovej stránke: http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air-security/index_sk.htm

Q: Ako zistím, či lietadlo odletelo/pristálo na čas a v poriadku?
A: Informácie o časoch odletov a príletov, meškaniach lietadiel nájdete väčšinou na stránke cieľového letiska alebo Vám ich poskytnú pracovníci call centra letiska alebo príslušnej leteckej spoločnosti.

Q: Čo robiť ak lietadlo mešká?
A: V prípade ak má lietadlo meškanie alebo sa Vaše dieťa zdrží pri výbere batožiny po prílete, je potrebné kontaktovať školu na emergency kontakt, kde im treba nahlásiť, že dieťa priletí neskôr, aby šofér tranferu na letisku počkal.

Q: Má dieťa počas letu zabezpečené občerstvenie a pitný režim?
A: Pri lete klasickou leteckou spoločnosťou (Air Malta, Austrian airlines, Lufthansa, British airways a pod.) je na palube podávane občerstvenie, teplé a studené nealkoholické nápoje. Rozsah občerstvenia záleží od dĺžky letu, ale pri letoch v rámci Európy sa podáva väčšinou len studený snack vo forme malej bagety alebo sendviču.

Pri letoch s nízkonákladovým dopravcom (Ryanair, Wizzair, Easyjet, Smartwings a pod.) občerstvenie ani nápoje nie sú v cene letenky a dieťa si ich bude môcť zakúpiť na palube v hotovosti. Ceny občerstvenia a nápoj sú ale predražené a treba počítať s vyššími sumami.

Q: Je možné zabezpečiť pre dieťa špeciálnu (dietnu, bez alergenov) stravu počas letu?
A: Možnosť poskytnutia špeciálnej stravy počas letu rád overí na požiadanie Váš osobný konzultant. Treba však počítať s tým, že väčšina leteckých spoločností ponuka pri krátkych letoch v rámci Európy len jeden typ stravy a špeciálnu stravu na takýto let zabezpečiť nevedia.

Q: Je možnosť zabezpečiť na letisku pre dieťa sprievod?
A: Väčšina leteckých spoločností ponuka službu UMNR – nedoprevádzane dieťa, kde počas celého letu a na letisku je s ním pracovník letiska alebo leteckej spoločnosti. Táto služba je spoplatnená a každá letecká spoločnosť má pre poskytnutie tejto služby svoje vlastné podmienky a pravidlá. Váš osobný konzultant Vám rád tieto podmienky na požiadanie zistí.

Let s prestupom – počas prestupu

Q: Musí si dieťa vybrať svoju batožinu a ísť opäť na chceck-in?
A: Pokiaľ Vám pracovníci letiska v mieste odletu nepovedia inač, batožina Vášho dieťaťa bude automaticky preložená na letisku prestupu a dopravená do cieľovej destinácie.

Q: Čo treba spraviť ak môjmu dieťaťu nebola vydaná palubná vstupenka na všetky lety?
A: V prípade ak pracovníci letiska v mieste odletu nevedia vystaviť palubnú vstupenku až do cieľovej destinácie a vystavia ju len do bodu prestupu, dieťa musí v bode prestupu kontaktovať transferová prepážku (transfer desk) leteckej spoločnosti, kde mu bude vydaná palubná vstupenka na ďalšie lety.

Po prílete

Q: Kde si vyzdvihne dieťa svoju batožinu a ako nájde správny batožinový pas?
A: Po prílete si dieťa vyzdvihne svoju zapísanú batožinu v príletovej hale na batožinovom páse. Na letiskách je viacero batožinových pásov, nad každým pásom je však jedna alebo viacero obrazoviek, kde je napísane číslo letu a destinácia odkiaľ lietadlo priletelo. Stačí ak bude Vaše dieťa sledovať tieto obrazovky a svoju batožinu určite nájde.

POZOR! Aj keď má dieťa zabezpečený transfer, batožina NIE JE automaticky preložená z lietadla na transfer.

Q: Kde a ako nájde moje dieťa svoj transfer?
A: V prípade ak ste pre svoje dieťa objednali transfer, bude ho v príletovej hale vo verejnej časti letiska čakť šofér, ktorý bude mať tabuľku s logom školy alebo menom Vášho dieťaťa.

Q: Aké doklady, potvrdenia musí mať dieťa po prílete u seba?
A: Vaše dieťa by mal mať pri sebe voucher na transfer, ubytovanie a jazykovy kurz, aby sa vedeo týmito dokladmi preukázať. V prípade transferu je potrebné sa preukázať potvdením/ vouchrom o zakúpení transferu. Bez tohto vouchru nemusí byť Vaše dieťa prijaté na transfer.

Počas pobytu

Q: Na koho sa môže dieťa obrátiť, ak má počas pobytu akýkoľvek problém?
A: Ak by sa počas pobytu vyskytli akékoľvek problémy so školu, ubytovaním, stravou, je potrebné aby svoje výhrady povedalo dieťa zamestnancom školy, prípadne koordinátorovi. Podľa naších skúsenosti väčšina problémov sa dá vyriešiť na mieste so zamestnancami školy.

Q: Od kedy do kedy má moje dieťa zabezpečenú stravu?
A: V prípade polpenzie začína prvý deň večerou a posledný deň končí raňajkami. Ak má dieťa objednanú plnúpenziu, začína večerou a končí obedom, pričom obed je formou balíčka.

Q: Bude mať moje dieťa v prípade plnejpenzie zabezpečený teplý obed?
A: Plná penzia pozostáva s raňajok, obeda a večere. Kedže deti sú počas obeda v škole, obed dostávaju formou balíčka.

Napíšte nám
váš názor

Napíšte nám váš názor. 

Povedzte nám váš názor na našu stránku a napíšte nám. Ďakujeme.